Från Zendesk till HubSpot: En guide
- May 3, 2024 12:23:19 PM
- Nils Wirell
HubSpot har precis uppdaterat sin ServiceHub och det gör det nu till ett mycket bra alternativ till Zendesk.
Vad är HubSpot Service Hub?.
HubSpot har nyligen konstaterat att det finns utrymme för förbättring inom kundupplevelsen vid deras senaste plattformsuppdatering. Detta pekar på behovet av att gå bortom den traditionella reaktiva metoden för kundupplevelse (CX), där företag endast reagerar på kundens behov efter ett köp när problem uppstår. För att möta denna utmaning har HubSpot lanserat en ny version av Service Hub, en lösning som syftar till att omdefiniera hur man hanterar kundresor.
Service Hub erbjuder avancerade verktyg för kundservice och Customer Success för att främja samarbete, datadelning och proaktiv hantering av kundresor. Genom att integrera traditionellt separata enheter som kundsupport och Customer Success skapas en enklare och mer enhetlig funktion för att kommunicera och förstår kundernas behov.
En av de mest spännande funktionerna i denna uppdatering är Customer Success Workspace, som nu finns tillgänglig i beta. Det ger Customer Success Managers (CSM:er) en dedikerad plattform inom HubSpot för att effektivisera hanteringen av sina portföljer, vilket möjliggör spårning av uppgifter, skapande av anpassade segment och vyer samt övervakning av viktiga konton och är något helt nytt i HubSpot
Om du använder Zendesk idag?
När det gäller skillnader mellan HubSpot och Zendesk, erbjuder HubSpot en anpassningsbar ticketing-funktion jämfört med Zendesks mer grundläggande ticketingfuktioner, vilket förbättrar både hanteringen av kundproblem och arbetsflödet. Sen är ServiceHub en del av HubSpot, så man behöver inte förlita sig på integrationer.
Dessutom tar HubSpot det längre när det gäller verktyg för kundfeedback genom att erbjuda ett bredare utbud av undersökningar, inklusive Net Promoter Score (NPS) och Customer Effort Score (CES), jämfört med Zendesks kundnöjdhetsundersökningar (CSAT).
Priset då?
Zendesk Prissättning:
- Suite Team: $55/mån eller $660/år per agent
- Suite Growth: $89/mån eller $1,068/år per agent
- Suite Professional: $115/mån eller $1,380/år per agent
- Företagsalternativ: $17,300 till $35,600/år för större team
HubSpot Service Hub Prissättning:
- Starter: $18/mån (årlig betalning) eller $20/mån (månatlig fakturering) för två användare
- Professional: $450/mån (årlig betalning) eller $500/mån (månatlig fakturering)
- Enterprise: $1,200/mån (årlig fakturering)
De huvudsakliga skillnaderna:
Zendesk använder en prissättningsmodell per agent, medan HubSpot har en mer flexibel prissättning baserad på antalet användare.
Zendesk erbjuder mer detaljerade prissättningsalternativ för stora organisationer, medan HubSpot har en mer enkel och transparent prissättning som kan bli dyrare för större team.
Båda plattformarna har extra kostnader för tilläggsfunktioner eller användare.
Sammanfattningsvis bör valet mellan Zendesk och HubSpot Service Hub grundas på prissättningen, specifika funktioner, skalbarhetsalternativ och eventuella extra kostnader. För mindre team eller startups kan HubSpot vara ett mer ekonomiskt alternativ, medan Zendesk passar bättre för större organisationer som behöver detaljerad anpassning och skalbarhet.
Slutligen är HubSpots prissättningsmodell utformad för att växa med företaget och inkluderar ett bestämt antal licenser i varje plan, till skillnad från Zendesks modell där varje extra full användare medför extra kostnader. Dessa skillnader gör HubSpot Service Hub till ett kraftfullt verktyg för företag som strävar efter att förbättra sin kundservice och effektivitet.
Vad kan vi göra för dig?
Att ha en komplett en bild av all kommunikation med din kund och en möjlighet att ha en bra hälsocheck på dina kunder är värdefullt. Vill du veta mer hur man kan göra detta?
Kontakta oss